Trávenie a tipy, ako zlepšiť trávenie

Trávenie je metabolický a biochemický proces v našom tele. Má jediný cieľ - získať z potravy živiny pre ďalšie procesy v našom organizme. Počas trávenia sa potrava rozkladá na jednoduchšie látky, a to vďaka enzýmom na trávenie. Doba trávenia je rôzna, záleží na druhu potravy, ale taktiež na dennej dobe a ďalších faktoroch. Dobu trávenia skracuje napríklad aj to, ako dobre potravu prežujeme. Ak je prežutá viac, enzýmy na trávenie môžu pôsobiť lepšie.

Jednoznačná odpoveď na to, ako dlho trvá trávenie, neexistuje. Napríklad, mäso trávime dlho a najhoršie, a to až 4 - 5 hodín. Oproti tomu napríklad ovocie a zeleninu v žalúdku trávime len približne 40 minút.

tipy-na-traveni

Trávenie bielkovín

Bielkoviny naše telo trávi najdlhšie. Pretože sú ťažko stráviteľné, pepsín a veľmi kyslé prostredie okolo pH2 sa nakoniec o všetko postarajú. Ak máte s trávením bielkovín problém, odporúčame bylinné kvapky na trávenie, ktoré pozitívne ovplyvňujú problémy so žalúdkom a vracajú jeho činnosť do normálu. Bielkoviny je vhodné jesť predovšetkým na začiatku dňa, napríklad na raňajky. Trávenie bielkovín síce prebieha dlho, ale ráno a dopoludnia nebudete tak unavení. Naviac vás zasýtia a dodajú energiu na dlhú dobu.

Trávenie cukrov

Oproti bielkovinám, ktoré sa naozaj začínajú tráviť až v žalúdku, začína trávenie cukrov už v ústnej dutine. Enzým obsiahnutý v slinách začína pôsobiť na cukry a štiepiť ich. Ďalšia fáza trávenia sacharidov potom nastáva v tenkom čreve. Práve tu sa taktiež cukor vstrebáva do krvi. Trávenie sacharidov prebieha lepšie počas dňa, sacharidy sú dobré napríklad na obed. Sacharidy často jeme a ani o tom nevieme - sú vo veľkej miere v takmer všetkých prílohách, ako napríklad cestovinyryža alebo zemiaky.

Trávenie tukov

Trávenie tukov je úplne rozdielne a začína vo väčšej miere až v tenkom čreve. Trávenie tukov nie je tak jednoduché, pretože nie sú rozpustné vo vode. Enzýmy na trávenie tak majú ťažšiu prácu. Trávenie tukov, čiže ich štiepenie, majú na starosť práve žlčové soli. Tuky sú na tom s ohľadom na dennú dobu ako sacharidy. Taktiež je vhodné jesť ich predovšetkým na poludnie, čiže na obed.

Zlé trávenie a pocit sýtosti

Raz za čas môže trávenie potrápiť kohokoľvek. Zlé trávenie a pocit sýtosti sú často spôsobené napríklad tým, že zjeme niečo zlé, prípadne môžeme mať krátkodobo podráždený žalúdok. Práve v takom prípade pomôžu bylinné kvapky na žalúdok, ktoré vracajú jeho funkciu späť do normálu. Príčinou zlého trávenia môže byť často infekcia, ľahká otrava jedlom, ale taktiež stres alebo niektoré lieky, ktoré váš žalúdok nemusí znášať dobre. Ak budete nabudúce riešiť zlé trávenie alebo pocit plnosti, spomeňte si na rýchlu pomoc v podobe bylinných kvapiek.

Podpora trávenia alebo ako zlepšiť trávenie

Zlé trávenie je našťastie väčšinou krátkodobý jav, ak netrpíte skutočným ochorením, ktoré sa prejavuje napríklad z dôvodu podráždenia žalúdka. Vhodné sú na podporu trávenia a zlepšenia trávenia napríklad bylinné kvapky Energy Regalen. Ďalej odporúčame taktiež rôzne bylinné čaje. Krátko po problémoch s trávením vynechajte potraviny, ktoré majú tendenciu nadúvať. Konkrétne sú to strukoviny, kapusta a podobne. Odporúčame jesť striedmo a užívať výživové doplnky na podporu trávenia. Vaše trávenie sa za krátku dobu vráti do normálu.

Zdroje

Nastavenia cookies

Používame súbory cookie, aby sme vám umožnili pohodlné prehliadanie webovej stránky a vďaka analýze prevádzky webovej stránky neustále zlepšovali jej funkcie, výkon a použiteľnosť

Nevyhnutné (vždy aktívne, nemožno vypnúť)
Tieto cookie sú potrebné na správne fungovanie webovej stránky
Analytické
Pomáhajú nám pochopiť, ako používate webové stránky. Môžeme ich použiť na zlepšenie
Profilovanie (marketing)
Vďaka týmto cookie súborom vám môžeme zobrazovať relevantný obsah a reklamy, ktoré pre vás môžu byť zaujímavé a užitočné

Prihláste sa prosím znovu

Ospravedlňujeme sa, ale Váš CSRF token pravdepodobne vypršal. Aby sme mohli Vašu bezpečnosť udržať na čo najvyššej úrovni, potrebujeme, aby ste sa znovu prihlásili.

Ďakujeme za pochopenie.

Prihlásenie